هزینه های سفر به دبی

هزینه های سفر به دبی , سفر کردن به شهر دبی گران است زیرا بیستمین شهر گران قیمت دنیا به حساب می آید اما با این حال گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان به دبی سفر میکنند میزان سفر سالانه به دبی چهارده میلیون نفر تخمین زده شده است و همین امر دبی را به یکی از پر بازدید ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. در این مقاله میخواهیم تمامی هزینه های سفر به دبی را تخمین بزنیم پس با ما همراه باشید.
هزینه های سفر به دبی

هزینه اخذ ویزای دبی:

شما برای دریافت ویزا باید آژانس های هواپیمایی معتبر تور لحظه آخری مراجعه کنید و آن را به کارگزان بسپارید‌. قیمت انواع ویزا برای دبی به این شکل است:
ویزای عادی چهار ده روزه مناسب گردشگران حدود سیصد هزار تومان. ویزای نیمه فوری چهار ده روزه سیصد و پانزده هزار تومان.ویزای عادی یک ماه حدود سیصد و چهل هزار تومان‌.ویزای مولتی یک ماهه حدود یک میلیون تومان ویزای توریستی سه ماهه از یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان ویزای مولتی سه ماهه حدود دو میلیون تومان
ویزای مولتی مناسب تجار است و به این شکل است که چندین بار میتوانند از دبی خارج شوند و هربار به مدت چهارده روز در این شهر اقامت داشته باشند. برای دریافت ویزا شما باید یک چک ضمانت ده میلیون تومانی به عنوان وثیقه بگذارید

هزینه تور دبی:

قیمت تور دبی بستگی به آژانس هواپیمایی و نوع هتل دارد که رایج ترین تور دبی به مدت سه شب و چهار روز است. که برای اقامت به مدت سه شب و چهار روز در هتل های سه ستاره حدود نهصد هزار تومان تا یک میلیون و صد هزار تومان و برای اقامت در هتل چهار ستاره از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا و برای اقامت در هتل های پنج ستاره از دو میلیون تومان به بالا باید پول پرداخت نماییم.

هزینه حمل و نقل در دبی:

شما برای جابجایی در سطح میتوانید از گزینه هایی مثل اتوبوس،مترو،مونوریل،ترموا و ابرس استفاده کنید که هزینه های آن متغیر است. استفاده کردن از مترو لازمه ی کارت اعتباری به نام نول کارت میباشد که میتوانید از مراکز فروش بلیت مترو و اتوبوس تهیه کنید. این مراکز نول کارت هارا در چهار رنگ قرمز،نقره ای،نول کارت طلایی و آبی که هر کدام استفاده ای جداگانه دارد.
اگرمدت زیادی در دبی نمی مانید بهترین گزینه استفاده از نول کارت قرمز است. این کارت حدود نود روز اعتبار دارد و قیمت آن نیز دو درهم است و فقط مخصوص استفاده مترو است این کارت را میتوانید از دستگاه فروش بلیت تهیه کنید.
نول کارت نقره ای کارت الکترونیکی است و تا پنج هزار درهم شارژ میشود و هزینه خرید آن حدود بیست و پنج درهم است  در این نول کارت محدودیت استفاده وجود ندارد و میتوانید از آن برای پرداخت هزینه تمامی وسایل نقلیه اعم از اتوبوس،مترو و ابرس استفاده نمایید.
نول کارت طلایی نمونه ای پیشرفته از نول کارت نقره است این کارت تا ده هزار درهم شارژ میشود و حدود پنج سال اعتبار دارد و هزینه اخذ آن بیست و پنج درهم است و همچنین با این کارت هیچ محدودیتی در استفاده از انواع وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد.
نول کارت آبی مناسب گردشگران نیست و بیشتر برای شهروندان دبی مناسب است زیرا امکانات خاصی را به آن ها ارائه میدهد.

وسیله های حمل و نقل در دبی:

اتوبوس: در دبی اتوبوس ها در دو خط درون شهری و برون شهری فعالیت میکنند که هر کدام دارای مقصد های مشخصی هستند که در تابلوی نمایشگر در جلوی اتوبوس نمایش داده میشود برای پرداخت هزینه میتوانید از نول کارت استفاده کنید و هزینه آن از سه درهم تا بیست درهم متغیر است.
هزینه های سفر به دبی

مترو در دبی:

مترو دبی دارای چهل و هفت ایستگاه است و از فرودگاه شروع میشود و تا ساحل جبل علی پیش میرود پرداخت هزینه مترو به تعداد ایستگاه بستگی دارد و با استفاده از نول کارت میتوانید پرداخت کنید.

مونوریل دبی:

مونوریل دارای دو ایستگاه میباشند و از مسیر جزیره نخل جمیرا تا منطقه دبی مارینا پیش میروند  و این مسیر را در عرض پنج دقیقه طی میکند و هزینه آن از پانزده تا بیست و پنج درهم متغیر است.

ابرس یا تاکسی آبی:

برای رزرو تاکسی با شماره ۲۰۸۰۸۰۸ تماس بگیرید و یا از طریق وبسایت تاکسیرانی دبی آن را انجام دهید آن ها مکان دقیق شما را ردیابی میکنند و برایتان ماشین میفرستدند. هزینه تاکسی برحسب میزان مسیر و کیلومتر متغیر است.

تراموا در دبی:

تراموا ها در مسیر دبی مارینا تا برج العرب و جزیره نخل دبی فعالیت دارند و هزینه آن بین سه تا بیست درهم متغیر است.

هزینه هتل های دبی:

هتل های یک ستاره برای اقامت به مدت یک شب حدود صد تا پانصد هزار تومان معادل صد تا پانصد درهم
هتل های دو ستاره برای اقامت به مدت یک شب حدود صد تا ششصد هزار تومان معادل صد تا ششصد درهم
هتل های سه ستاره برای اقامت به مدت یک‌ شب حدود صد و پنجاه تا هفتصد هزار تومان معادل صد و پنجاه تا هفتصد درهم
هتل چهار ستاره برای اقامت به مدت یک شب از صد و شصت هزار تا یک میلیون تومان معادل صد و شصت تا هزار درهم
هتل پنج ستاره برای اقامت به مدت بک شب از سیصد هزار تا چهل و دو میلیون تومان معادل سیصد تا چهل و دو هزار درهم
اگر نمیخواهید از هتل ها استفاده کنید بهتر است هاستل ها و مهمان خانه هارا انتخاب کنید که هزینه آن حدود شبی سی تا صد درهم است.

هزینه های خورد و خوراک در دبی:

صرف یک وعده غذا رستوران های ارزان قیمت حدود بیست تا پنجاه درهم
صرف یک وعده غذایی  در رستوران متوسط حدود صد تا دویست و پنجاه درهم
صرف یک وعده غذایی در رستوران لوکس از صد درهم به بالا‌. صرف یک وعده غذایی در فست فود های شهر دبی نیز از بیست تا سی درهم برایتان آب میخورد
همچنین برای صرفه جویی در هزینه های خورد و خوراک در برخی از وعده های غذایی حمص بخورید،حمص یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه دبی است و قیمت بسیار مناسب است و میتوانید برای یک وعده یک یا چند پرس از آن را سفارش دهید و میل کنید.
هزینه های سفر به دبی

هزینه انواع تفریح در دبی:

دبی دارای تفریحات بسیار متنوع و هیجان انگیزی است و استفاده از هرکدام از آن ها خالی از لطف نیست یکی از بیشتزین تفریحات مورد استفاده گردشگران تور سافاری یا صحرا نوردی است که سعی کنید آن را هرگز از دست ندهید که هزینه آن صد و پنجاه تا دویست وپنجاه درهم است.
جت اسکی نیز دارای هیجان بسیار زیادی است و میانگین گردشگران طرفداران زیادی دارد و هزینه آن از سیصد تا نهصد درهم متغیر است.
فلای بورد نیز یک تفریح آبی پر طرفدار است و هزینه آن بین سیصد تا هشتصد درهم است.
هزینه پارک‌ آبی دبی نیز از پنجاه تا دویست درهم برای هر نفر است و انتخاب آن بستگی به سلیقه خودتان دارد.
نکته: تمامی هزینه های ذکر شده در این مقاله به روز است و از منابع معتبر استخراج شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مشکل جدید: بلیط های تقبلی برای سفر های هوایی

یک تجربه از خرید بلیط هواپیما در خارج از ایران به صورت انلاین

هزینه سفر به روسیه با هواپیمای ایرانی چقدر می شود؟